Allt du behöver veta
Vad behöver jag för att kunna använda Trustly?
För att använda Trustly måste du ha ett privat bankkonto som är berättigat till banköverföringar. Ditt tillgängliga saldo kan inte vara på kredit från banken och ditt bankkonto måste vara i lokal valuta.
Jag får det inte att fungera, varför?
Oftast beror detta på att du inte har bekräftat e-posten som används
för ditt PayPal-konto. Om du är ny på PayPal, kolla din inkorg och
bekräfta din e-post i meddelandet du fick från oss. Annars går du till
inställningar och klickar på bekräfta bredvid din e-postadress för att
uppmana oss att skicka ett nytt bekräftelsemeddelande.
Men om din bank inte finns på listan över Trustly-anslutna banker
kommer du tyvärr inte att kunna använda den här tjänsten. Du kan
alltid fylla på ditt PayPal-konto med en vanlig banköverföring
istället.
Är Trustly säkert?
Trustly är ett licensierat betalningsinstitut som är auktoriserat och
övervakat av Finansinspektionen. Vi har en licens för europeiska
betalningstjänstleverantörer (PSP) i enlighet med direktivet om
betaltjänster (PSD, 2007/64 / EG). I USA är vi statligt reglerade för
att kunna betjäna våra målmarknader.
Du behöver inte registrera dig för att använda Trustly och vi lagrar
aldrig någon information som kan användas för att komma åt ditt
bankkonto. Trustly använder den högsta tillgängliga
krypteringsstandarden, utöver bankernas säkerhetssystem.
Hittar du inte din bank?
Om din bank ännu inte är listad kommer du inte kunna använda Trustly
för att fylla på ditt konto.
Du kan alltid fylla på med en vanlig banköverföring. Logga in på ditt
PayPal-konto, klicka på "Överför pengar" och välj "Lägg till pengar i
ditt saldo" och följ instruktionerna. En vanlig banköverföring tar
vanligtvis 1-2 arbetsdagar beroende på din bank.