Allt du behöver veta

Vad behöver jag för att kunna använda Trustly?

För att använda Trustly måste du ha ett privat bankkonto som är berättigat till banköverföringar. Ditt tillgängliga saldo kan inte vara på kredit från banken och ditt bankkonto måste vara i lokal valuta.

Jag får det inte att fungera, varför?

Oftast beror detta på att du inte har bekräftat e-posten som används för ditt PayPal-konto. Om du är ny på PayPal, kolla din inkorg och bekräfta din e-post i meddelandet du fick från oss. Annars går du till inställningar och klickar på bekräfta bredvid din e-postadress för att uppmana oss att skicka ett nytt bekräftelsemeddelande.

Men om din bank inte finns på listan över Trustly-anslutna banker kommer du tyvärr inte att kunna använda den här tjänsten. Du kan alltid fylla på ditt PayPal-konto med en vanlig banköverföring istället.

Är Trustly säkert?

Trustly är ett licensierat betalningsinstitut som är auktoriserat och övervakat av Finansinspektionen. Vi har en licens för europeiska betalningstjänstleverantörer (PSP) i enlighet med direktivet om betaltjänster (PSD, 2007/64 / EG). I USA är vi statligt reglerade för att kunna betjäna våra målmarknader.

Du behöver inte registrera dig för att använda Trustly och vi lagrar aldrig någon information som kan användas för att komma åt ditt bankkonto. Trustly använder den högsta tillgängliga krypteringsstandarden, utöver bankernas säkerhetssystem.

Hittar du inte din bank?

Om din bank ännu inte är listad kommer du inte kunna använda Trustly för att fylla på ditt konto.

Du kan alltid fylla på med en vanlig banköverföring. Logga in på ditt PayPal-konto, klicka på "Överför pengar" och välj "Lägg till pengar i ditt saldo" och följ instruktionerna. En vanlig banköverföring tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar beroende på din bank.

Tillbaka